خدمات شرکت سیوان

خدماتی که شرکت سیوان ارائه می کند را میتوان در پنج عنوان زیر ، دسته بندی کرد:

  1. ارائه راهکارها در حوزه ارتباطات و شبکه های صنعتی
  2. مشاوره، طراحی ، نصب و راه اندازی شبکه محلی (Enterprise) LAN
  3. طراحی و پیاده سازی شبکه های بی سیم (WIRELESS)
  4. طراحی و پیاده سازی مراکز داده (DATA CENTER)
  5. ارائه راهکارهای تلفن های مبتنی بر شبکه های IP یا VoIP

ارائه راهکارها در حوزه ارتباطات و شبکه های صنعتی

تجهیزات و راه حل های این شرکت در حوزه شبکه های صنعتی در صنایع مادر نفت ، گاز و پتروشیمی ، حمل و نقل و  نیرو ( برق و آب و فاضلاب ) و اتوماسیون صنعتی کارخانه و انواع راهکارهای نظارت تصویری و حفاظت پیرامونی جهت تامین ارتباطات از طریق زیر ساخت شبکه صنعتی اترنت روی برند های Moxa  ،  Axis، Genetic ، Avigilon ، ISON ،  Beiger ، Westermo کاربرد دارد.  بدیهی است تجهیزات ارتباطی مذکور دارای استاندارهای لازم و مربوط به هر یک از صنایع اصلی می باشند که یکی از ارکان اصلی انتخاب محصول در پروژه های بزرگ صنعتی می باشد.

تجهیزات شبکه های صنعتی (Industrial Networks) :

  • انواع تجهیزات شبکه های اترنت و سوئیچ های شبکه صنعتی   ( Industrial Ethernet/Switch )  
  • انواع مبدل های پروتکلهای صنعتی (Media Converter / Protocol Converter)
  • تجهیزات اتوماسیون(Remote Automation – RTU – PAC)
  • دوربین ها و تجهیزات نظارت تصویری (  HD IP Camera – Encoder/Decoder )
  • کامپیوتر های صنعتی با استاندارهای خاص هر صنعت (Industrial Computing)
  • انواع مودم های) ( GSM/GPRS جهت کنترل و انتقال دیتا بر روی کلیه بسترها

مشاوره، طراحی ، نصب و راه اندازی شبکه محلی (Enterprise) LAN

مشاوره، طراحی ، نصب و راه اندازی شبکه محلی شامل شبکه مسی و فیبر نوری اعم از کابل های CAT5E، CAT6، CAT5،  CAT7و فیبرهای نوری . Multimode, Single mode لازم به ذکر است که تمامی عملیات طراحی و اجرای شبکه های محلی بر اساس استاندارد های, BICSI, TIA   Structured Cabling انجام می گیرد  .در ضمن این شرکت تنها دارای امکانات تست کابلهای CAT7 حداکثر تا900 MHZ  در کشور می باشد . مشاوره، طراحی ، نصب و راه اندازی تجهیزات Active شبکه شامل پیشنهاد تجهیزات و پیکربندی سرویس های پیشرفته شبکه های  Enterprise LAN  نظیر VLANING ،Inter-VLAN Routing ، DHCP Relay ، TRUNKING HSRP ، STP/RSTP/MST ، و بسیاری سرویسهای دیگر .

طراحی و پیاده سازی شبکه های بی سیم (WIRELESS)

مشاوره و ارائه راهکار های تخصصی در طراحی و پیاده سازی شبکه های بی سیم. امکان سنجی ومسیر یابی لینک های وایرلس بر اساس محاسبات علمی و مهندسی به همراه گزارش مکتوب ومستند .ارائه خدمات در زمینه پشتیبانی نگهداری و بهینه سازی شبکه های رادیویی.

طراحی و پیاده سازی مراکز داده (DATA CENTER)

ارائه پیشنهاد فنی، مشاوره، طراحی و پیاده سازی ساختار فیزیکی دیتا سنتر ( 942-TIA ) از آنجاییکه Data center ها فضای نگهداری منابع بسیار ارزشمند سازمان ها می باشند، باید دارای تجهیزات و امکانات بسیار خاصی جهت نگهداری و ارایه سرویس های 24×7 باشند . عوامل محیطی که در طراحی یک مرکز داده باید مد نظر قرار گیرند:

  • سیستم برق بدون وقفه و مولد برق اضطراری
  • شرایط محیطی
    • کف کاذب
    • دما
    • رطوبت
    • سیستم تهویه قابل اطمینان
    • سیستم اطفاء حریق
  • امنیت فیزیکی
  • اصول استانداردهای ساخت یافته کابل کشی

تمام موارد فوق شامل خدمات شرکت فناوری اطلاعات سیوان می باشد که تحت عنوان خدمات لایه فیزیکی دیتاسنتر ارائه میگردد.

  • سرویسهای مراکز داده

مراکز داده از سرویسهای متعددی پشتیبانی می نماید که در مجموع کلیه نیازهای برنامه های کاربردی موجود در مراکز داده توسط این سرویسها بر آورده می شود. طراحی مراکز داده سرویس های زیر را فراهم می آورد:

  • سرویسهای زیر ساخت
  • سرویسهای لایه 1 یا سرویسهای Metro
  • سرویسهای لایه 2
  • سرویسهای لایه 3
    • سرویس های هوشمند شبکه ای
    • سرویسهای Server Farm
    • سوئیچینگ محتوا
    • سرویس Caching
    • SSL Offloading
    • سرویس های ذخیره سازها
    • تجهیزات Network Attached Storage
    • مدیریت پهنای باند اینترنت Internet Bandwidth Management
    • مانیتورینگ شبکه Network Monitoring
    • و…

ارائه راهکارهای تلفن های مبتنی بر شبکه های IP یا VoIP

آماده سازی بستر IP Telephony ، طراحی، نصب و راه اندازی پروژه VOIP که بطور مشروح در ذیل به آن اشاره شده است. فناوری VoIP تکنولوژی انتقال مکالمات تلفنی روی شبکه یا بستر مبتنی بر داده ( Packet ) می باشد. در این تکنولوژی اطلاعات صوتی به صورت بسته های دیتا یا Packet روی بستر شبکه منتقل می شوند. اصطلاح IP Telephony و  VoIP  (Voice over IP) مترادف هم هستند. ولی اصطلاح VoIP معمولا به عنوان سرویس انتقال مکالمات صوتی روی بستر اینترنت برای کاهش هزینه های مکالمات راه دور یا بین المللی شناخته می شود. این تکنولوژی جایگزینی برای شبکه های مخابراتی، مخصوصا شبکه های مخابراتی داخلی شرکت ها (سیستم تلفنی داخلی یا سانترال) می باشد.

قابلیت ها و مزیت های IP Telephony

  • کاهش هزینه های مکالمات تلفنی بین شعب شرکت ها
  • کاهش هزینه های نگهداری و مدیریت سیستم تلفنی
  • قابلیت افزایش ظرفیت با هزینه کم
  • استفاده از سیستمهای رمز نگاری برای امنیت بیشتر
  • امکان داشتن سیستم پیغامگیر صوتی و لینک کردن این سیستم با سیستم ایمیل شبکه
  • امکان ارسال فکس های ارسالی به ایمیل کاربران
  • ترکیب کلیه سرویس هایی مثل voice mail, E-mail و یکپارچه نمودن سرویسها
  • استفاده از مکانیزم های فشرده سازی مکالمات برای کاهش قابل ملاحظه پهنای باند
  • امکان استفاده از نرم افزار IP Communicator روی کامپیوتر بجای استفاده از گوشی IP
  • نداشتن محدودیت مکانی برای شماره تلفن (داشتن شماره تلفن ثابت بدون محدودیت مکانی و امکان تماس با کاربران شرکت از طریق اینترنت)
  • امکان برقراری کنفرانس صوتی برای دو یا چند کاربر که کاربران دیگر قادر به پیوستن به آن هستند که برای ورود کاربران می توان رمز ورود نیز در نظر گرفت
  • VoIP by Wi-Fi

 

اجزاء تشکیل دهنده سیستم IP Telephony عبارتند از:

  • بستر شبکه
  • پردازشگر تماس ها
  • سرویس دایرکتوری
  • گوشی های IP Phone
  • سیستم مدیریت و کنترل تماس ها
  • فکس
  • منابع نرم افزاری و سخت افزاری برای پخش پیغام ها و یا برقراری کنفرانس
  • نرم افزار های کاربردی مانند سیستم صندوق پستی صوتی, مرکز تماس و …__

راهکار پیشنهادی برای ارتباطات تلفنی

راهکار پیشنهادی با توجه به قابلیت های سیستم های IP Telephony، استفاده از تکنولوژی IP Telephony یا به عبارتی تکنولوژی تلفنی روی بستر شبکه IP می باشد. در این تکنولوژی تلفن ها همانند یک نود در شبکه عمل کرده و از بستر شبکه برای برقراری ارتباطات استفاده می کنند. بنابراین ارتباطات بین تلفن های مورد استفاده در این تکنولوژی کاملا مستقل از شبکه مخابرات خواهد بود. همچنین در این روش امکان استفاده بهینه از بستر شبکه با در نظر گرفتن قابلیت های یکپارچه سازی و استفاده همزمان از بستر شبکه برای انتقال انواع داده ها، وجود خواهد داشت. باید در نظر داشت که این یک سیستم تلفن داخلی بین کلیه شعب در کل کشور خواهد بود، بنابراین طراحی شماره تلفن ها، آدرس های IP برای گوشی ها و آماده سازی بستر شبکه Quality of Service & Redundancy, Numbering & Dial Plan از جمله مهمترین موارد محسوب می شود. با توجه به توضیحات بالا ، بطور خلاصه می توان شرح خدمات قابل ارائه در این حوزه را در قالب زیر دسته بندی و تفکیک کرد :

  • ارایه دهنده کامل ترین راه کارهای VoIP
  • یکپارچ هسازی سیستم تلفن سازما نها بر روی شبکه IP
  • امکان سنجی ، ارزیابی و طراحی سیستم IP telephony
  • نصب و راه اندازی سیستم تلفنی مبتنی بر نرم افزار متن باز و قابل توسعه Asterisk
  • نصب و راه اندازی راه حل های شرکت سیسکو شامل Unified Call Manager ، Cisco IP phones و Cisco . Voice Gateways
  • نصب و راه اندازی Call Agent های مبتنی بر Linux نظیر Asterisk
  • نصب و راه اندازی Voice gateway های متنوع موجود در بازار
  • ایجاد مراکز تلفن مبتنی بر IP-PB